Για το νέο αγροτικό συνεταιριστικό κίνημα

Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ν. ΜΕΣΣΗΝΗ
Στο πλαίσιο της ισοσκέλισης της κοινής αγροτικής παραγωγής στην Ε.Ε., ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα συρρικνώθηκε ενώ η διεθνής τάση επιβάλλει σύγχρονες παραγωγικές μεθόδους με ορθολογική αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων δυνατοτήτων.
Ωστόσο, στον αγροτικό τομέα το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας μας είναι γερασμένο και αδυνατεί να προσαρμοστεί στις νέες εξελίξεις. Το γεγονός αυτό επιτάσσει μεγαλύτερη προσπάθεια στα Δ.Σ. των συνεταιρισμών για την ανανέωση του δυναμικού και προσαρμογή στις εξελίξεις. Πρόσφατα, βέβαια, με δεδομένη την πολύ αρνητική οικονομική συγκυρία της Ελλάδας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιχειρούν να ασχοληθούν ή ασχολούνται ξανά με την αγροτική παραγωγή για βιοποριστικούς λόγους, γεγονός που προοιωνίζεται θετικές εξελίξεις. Όμως θα είχαν ουσιαστικό ρόλο για την πορεία της αγροτικής οικονομίας τόσο η ενσωμάτωση στο αγροτικό συνεταιριστικό κίνημα ακόμα και εγκαταλελειμμένων αγροτεμαχίων, που ο αγροτικός συνεταιρισμός θα εκμεταλλευτεί μέσα από μίσθωση και θα διανείμει στους παραγωγούς για την αγροτική εκμετάλλευσή τους, όσο και ο προσανατολισμός του κινήματος σε πρακτικές βιώσιμης - αειφόρου ανάπτυξης.

Το ποιοτικό προϊόν με προστιθέμενη αξία επιτάσσει πρότυπα πιστοποίησης που φέρουν το αναγνωρισμένο λογότυπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ευρωπαϊκά προϊόντα, τα οποία διασφαλίζουν ότι τα χαρακτηριζόμενα ως βιολογικά προϊόντα παραμένουν φυσικά και υγιεινά, ακόμη κι αν έχουν υποστεί κάποια – απαραίτητη - επεξεργασία, για να είναι έτοιμα για κατανάλωση. Ποτέ όμως η ποσότητα και η τιμή διάθεσης δεν θα γίνει προσιτή στον καταναλωτή, αν όλοι στον αγροτικό τομέα δεν περάσουν από τη συμβατική παραγωγική διαδικασία σε φιλικότερες περιβαλλοντικές μεθόδους, σε συνάρτηση με την κάλυψη των προϋποθέσεων πιστοποίησης σε πρωτογενή παραγωγή και μεταποίηση.

Παράλληλα, το αγροτικό κίνημα, πέρα από την οργάνωση της παραγωγής και τη μεταποίηση, πρέπει να εξασφαλίσει και την διάθεση των προϊόντων. Στο πλαίσιο του μαζικού τουρισμού δεν εννοείται ένα τοπικό προϊόν (π.χ. κρασί) να μην προωθείται μέσα από όλα τα τοπικά καταστήματα που έχουν σχέση με την διαμονή, διατροφή, νυκτερινή διασκέδαση, και μάλιστα ως προεπιλεγμένη πρόταση των παραπάνω καταστημάτων. Επίσης, δεδομένου ότι ο αγροτουρισμός είναι μια ουσιαστική βελτίωση στο εισόδημα του αγρότη, η έμμεση και άμεση διαφήμιση /πώληση ενός συνεταιριστικού προϊόντος μπορεί να αποτελέσει μια ιδιαίτερα σημαντική πηγή εσόδων. Τέλος, στη μεγιστοποίηση και την ανάδειξη του συνεταιριστικού προϊόντος καθοριστικό ρόλο μπορεί να παίξει η αξιοποίηση από την αγορά εργασίας του νέου πλεονασματικού δυναμικού που έχει ειδικευτεί στους τομείς διαχείρισης και προώθησης πωλήσεων, εφόσον του δοθεί η δυνατότητα να καλύψει τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας και του εκχωρηθούν και ανάλογες αρμοδιότητες.

Από την πλευρά μας, θα θεωρούσαμε ευχής έργο να διαβουλευόμαστε με την τοπική κοινωνία - μέσω της εφημερίδας μας και όχι μόνο -, τους παραγωγικούς φορείς και το συνεταιριστικό κίνημα για μια άλλη, διαφορετική οργάνωση της οικονομικής ανάπτυξης στον τόπο μας. Ο στόχος, φυσικά, είναι το αγροτικό συνεταιριστικό κίνημα να αντιμετωπίζει επιτυχώς τις στρεβλώσεις και τα προβλήματα, με κριτήριο τη σύμφωνη με τα ανθρώπινα μέτρα ανάπτυξη, τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και να αναδεικνύει, να ενθαρρύνει και να υιοθετεί, στη βάση των δυνατοτήτων και των προοπτικών που υπάρχουν, τις σύγχρονες αντιλήψεις και πρακτικές αυτής της ανάπτυξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Καλώς ήρθατε!
Σας καλωσορίζουμε στην ανανεωμένη ιστοσελίδα μας!
Η ιστοσελίδα μας επανασχεδιάστηκε και ανανεώθηκε, είναι πιο σύγχρονη, πιο λειτουργική και πιο επικεντρωμένη στο να σας προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζεστε άμεσα και γρήγορα.
Για καλύτερη εμπειρία χρήσης αναβαθμίστε την εφαρμογή περιήγησης (Browser) που χρησιμοποιείτε
Ευχαριστούμε που μας επισκεφθήκατε!